Aften- og natflasken

7. november 2018

Alder:
12 mdr.

Aften- og natflasken

Hej Helen

Mit spørgsmål handler om flasker. Vores dreng på nu 1 år får stadig flaske, når han skal sove og så oftest én gang i løbet af natten.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst trapper ud af natflasken? Og hvornår det er bedst helt at holde med aftenflasken?

Vi har forsøgt at sætte mængden af mælk lidt ned i natflasken (fra 235-200 ml) og har indtil nu sat uret til at ringe mellem 00-01 og givet ham flasken mens han sover, MEN så begyndte han pludselig nogle nætter at protestere mod at få flasken og ville ikke spise noget.

Så prøvede vi egentlig bare at lade ham sove og så se hvornår han melder sig og det gør han som regel et sted mellem 1-2 og så får han flasken der. ...

Annonce

... Nogle nætter melder han sig slet ikke og andre gange tidligt på morgenen kl. 5. Der får han ingen flaske, da jeg synes det er for tæt på morgenmaden. Nogle gange kan han godt sove lidt videre uden flaske (får måske lidt vand), andre gange må vi stå op.

Jeg er meget i tvivl om det er den rigtige måde at gøre det på eller om det er bedre fortsat at sætte uret til at ringe og så langsomt trappe ud af flasken på den måde?

Vi er først lige begyndt at tilbyde ham letmælk ind imellem - hvor meget anbefaler du at han skal drikke om dagen? Jeg tænker sådan ift. på sigt helt at stoppe med flaskerne?

Håber du kan hjælpe lidt med nogle gode råd :)

På forhånd tak,

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39